*** ستاره سرخ آذربایجان ***

اولو تانرینین آدیلا

*** ستاره سرخ آذربایجان ***

اولو تانرینین آدیلا

کمالوند: اشتباه کردم گفتم تماشاگران علیه کریمی شعار ندهن

کمالوند: اشتباه کردم گفتم تماشاگران علیه کریمی شعار ندهند
قابل پیش‌بینی بود که دیدار حساس استیل‌آذین و تراکتورسازی با حاشیه‌های متفاوتی روبه‌رو شود که مهم‌ترین آن شعارهای تماشاگران تراکتور علیه علی کریمی بود که در دقایق پایانی مسابقه جو بازی و ورزشگاه را به هم ریخت.
کاپیتان استیل‌آذین که از شعارهای هواداران تراکتورسازی به شدت عصبانی بود بعد از پایان بازی در قسمتی از حرف‌های خود تاکید کرد که تماشاگران تیم حریف از طرف فراز کمالوند سرمربی تراکتور تحریک شده‌اند و حتی بعضی از رسانه‌ها از قول کریمی نوشته‌اند: «جریان اسکناس‌هایی که تماشاگران تراکتور در دست داشتند را از کمالوند بپرسید.»
دیدگاه شما در مورد این بازی چیست؟
ما مستحق برد بودیم و همه این را دیدند. در ضمن ۶ موقعیت صددرصد گل را از دست دادیم و توپ را به تیر دروازه هم زدیم ولی اشتباه داور در دقایق آخر باعث شد تا بازی برده را با تساوی عوض کنیم.

شما مطمئن هستید که آن صحنه خطا نبود؟
من بعد از مسابقه فیلم را نگاه کردم. اولا در این شک ندارم که به هیچ عنوان روی علی کریمی خطا نشد و او با زرنگی خودش را زمین زد.در ضمن اگر هم قرار بود خطا گرفته شود باید بیرون از محوطه جریمه گرفته می‌شد. متاسفانه داوری ضعیف باز هم کمر تیم ما را شکست مثل دیدار با استقلال، ذوب‌آهن، ملوان، سپاهان و خیلی از بازی‌های دیگر. متاسفانه کاری از دست ما ساخته نیست و نهایت قضیه این است که کمیته داوران فیلم بازی را می بیند و داور را محروم می‌کند. خب، این چه دردی را دوا می‌کند؟ مگر آقای بخشی‌زاده و جهانبازی محروم نشدند، آیا به تراکتورسازی امتیازی دادند؟
قضیه اخراج حسین کعبی چه بود؟
این را باید از داور مسابقه بپرسید و به من مربوط نمی‌شود ولی کعبی جمله‌ای را به زبان آورد که داور هم شنید و در نهایت او را اخراج کرد.
می‌گویند کعبی سمت نیمکت تراکتور آمده و به شما و بعضی از بازیکنان حرف‌هایی زده است.
به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ما هیچ حرفی از حسین کعبی نشنیدیم.
برخی می‌گویند شما یکی از بازیکنان تیم‌تان را مامور مهار کعبی کرده بودید تا اعصاب این بازیکن را خراب کنید و به نوعی برخی این حرکت را ناجوانمردانه می‌دانند.
مطرح کردن چنین حرف‌هایی واقعا کمال بی‌انصافی است و به هیچ عنوان چنین مسائلی صحت ندارد. قبل از بازی هم آقای رضا عابدیان سرپرست استیل‌آذین که نمی‌دانم کجای این فوتبال است یک سری از بحث‌ها را شروع کرد و گفت که ما می‌خواهیم شرایط داوری را به سود خودمان رقم بزنیم. واقعا سئوال من این است که صحبت‌هایم در روزنامه‌ها و برنامه ۹۰ چه ربطی به این بازی داشت؟ من فقط گفتم که به داوری‌ها معترض هستیم و محور صحبت‌هایم نیز در مورد بازی با سپاهان بود که باز هم از داوری ضربه خوردیم. من اصلا نمی‌خواهم جواب عابدیان را بدهم چون اگر حرفی بزنم او بزرگ می‌شود ولی این را باید بگویم که فوتبال سلسله مراتب دارد و ایشان تا ۲۰۰ سال دیگر هم نمی‌تواند به من برسد. امثال این آقایان در فوتبال به آنچه که می خواسته‌اند نرسیده‌اند و حالا امثال من را می‌بینند و ناراحت می‌شوند. عابدیان نمی‌تواند خودش را با من مقایسه کند. من ۳۲ سال سن دارم و با این سن کم به عنوان سرمربی دو تیم را به لیگ برتر آورده‌ام و با دو تیم هم به عنوان مربی یعنی دستیار فیروز کریمی به لیگ برتر آمدم. در ضمن ده شاگرد من الان در تیم ملی بازی می‌کنند و این افتخارات برای یک مربی ۳۲ ساله با ارزش است.
قبول دارید که با توجه به جوی که چند روز قبل از مسابقه به وجود آمد، پیش‌بینی می‌شد بازی به حاشیه کشیده شود؟
به هرحال با صحبت‌هایی که دوستان قبل از این بازی انجام دادند همه چیز طبق خواسته آنها تمام شد و ما با یک اشتباه برد را از دست دادیم و این باعث ناراحتی بازیکنان و تماشاگران تراکتورسازی شد.
حتما حرف‌های کریمی را از طریق رسانه‌ها شنیده‌اید. در این مورد چه صحبتی دارید؟
من واقعا متاسفم که علی کریمی اینگونه حرف زده است. وقتی تماشاگران تراکتور شعار می‌دادند چند بار پشت نیمکت رفتم و با علامت دست از آنها خواستم که علیه کریمی شعار ندهند چون او یک بازیکن بزرگ است و من دوستش دارم. کریمی گفته که من تماشاگران را تحریک کردم در حالی که ماجرا چیز دیگری بوده است. یکی از خبرنگاران با طرح یک موضوع دروغ از علی کریمی پرسیده که نظر شما در مورد حرف‌های کمالوند که گفته استیل‌آذین داوران را می‌خرد چیست که کریمی هم با عصبانیت حرف‌هایی زده است. من نمی‌دانم کی این جمله از زبان من خارج شده که استیل‌آذین داوران را می‌خرد و توقع نداشتم که کریمی آن حرف‌ها را بزند. من بارها از تماشاگران تراکتور خواستم که علیه او شعار ندهند و شاید اشتباه کردم که این کار را انجام دادم.
شما با کریمی درگیری لفظی نداشتید؟
خیر، ما اصلا همدیگر را ندیدیم.
تماشاگران تراکتور با سر دادن شعارهایی علی دایی را به رخ کریمی کشیدند. فکر نمی‌کنید حرکت آنها اشتباه بود؟
سئوال من این است که این شعارها چه ربطی به من دارد و فکر نمی‌کند قضیه دایی و کریمی به من مربوط شود. آقای کریمی گفته که من تماشاگران را تحریک کردم و اگر به حرفش اطمینان دارد و راست می‌گوید، دست روی قرآن بگذارد.
حرف آخر...
من واقعا نمی‌دانم در مورد سریال اشتباه داوران که همیشه به ضرر تراکتورسازی است چه حرفی بزنم. البته معتقدم که همه آنها باشرف هستند و در این مورد اندازه سر سوزن شک ندارم ولی سئوال من از آقای عنایت این است که چگونه در ۹ بازی تمامی اشتباهات داوری که همه آنها در نتیجه تاثیرگذار بوده به ضرر ما تمام شده است و این موضوع باعث نگرانی خیلی‌ها شده. در ضمن من با سند و مدرک حرف می‌زنم و فیلم اشتباهات داوران را دارم.

فوتبال ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد